Canadian Urban Libraries Council/Conseil des Bibliothèques Urba

CULC in The News

LAC Accepts Auditor General's Recommendations

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Depuis ce matin, le rapport de l’automne 2014 du Vérificateur général du Canada est accessible en ligne à l’adresse suivante : http://www.oag-bvg.gc.ca/internet/Francais/parl_lpy_f_39214.html. Le chapitre 7, intitulé Le patrimoine documentaire du gouvernement du Canada porte spécifiquement sur Bibliothèque et Archives Canada (BAC). BAC accepte les quatre recommandations formulées par le Vérificateur général.

Des mesures ont déjà été prises en ce qui a trait aux enjeux soulevés dans le rapport, notamment aux chapitres des autorités de disposition et du traitement des arriérages, et des travaux sont en cours pour augmenter la capacité numérique et devenir un dépôt numérique fiable. De plus, BAC collabore avec d’autres ministères et organismes fédéraux dans le but d’évaluer la quantité de documents numériques croissants qui lui seront versés dans les années à venir.

BAC tiendra ses partenaires au courant de ses activités pour donner suite aux recommandations du vérificateur général, au fur et à mesure de leur évolution.

As of this morning, the fall 2014 Report of the Auditor General of Canada is available online at: http://www.oag-bvg.gc.ca/internet/English/parl_lpy_e_39214.html. Chapter 7, entitled Documentary Heritage of the Government of Canada is focused on Library and Archives Canada (LAC). LAC accepts the four recommendations made by the Auditor General.

Actions have already been undertaken to address issues raised in the report regarding records disposition authorities and backlog reduction, as well as LAC’s ongoing work to increase digital capacity and become a trusted digital repository. LAC is also working with other Government of Canada departments and agencies to assess the increasing quantity of digital records that they will transfer to LAC in the coming years.

Moving forward, LAC will keep stakeholders apprised of its work to respond to the recommendations of the Auditor General.

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November 26th - SENIOR STAFF CHANGE - A PERSPECTIVE FROM THE PLAYERS

Wednesday, November 26, 2014
2:30 pm Eastern
Connect Information: Will be sent directly to member CEOs

Title: Senior Staff Change – A Perspective from the Players

Speakers: Kitty Pope, CEO, Windsor Public Library, and former CEO, Guelph Public Library; Steve Kraft, CEO, Guelph Public Library.

Transitioning or orienting a new CEO or Senior Manager is big work, and frankly often forgotten in the chaos of change. Join Guelph Public Library's new CEO Steve Kraft and Kitty Pope CEO of the Windsor Public Library to talk about how to transition and orient senior staff. It’s guaranteed to be an animated and interesting chat.

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